Τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με φυσικό αέριο συνεχίζουν να κερδίζουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και την προσοχή της βιομηχανίας αυτοκινήτων.
Το φυσικό αέριο, γνωστό και ως CNG, προωθείται ως βιώσιμη και περιβαλλοντικά φιλική εναλλακτική καύσιμη πηγή σε σχέση με τα παραδοσιακά καύσιμα. Παρόλα αυτά, η απόφαση για την αγορά ενός αυτοκινήτου CNG επιφέρει πολλά ερωτηματικά:
- Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και οι περιορισμοί τους;
- Ποια είναι η διαθεσιμότητα των σημείων ανεφοδιασμού;
- Και τελικά, αξίζει η μετάβαση σε αυτήν την τεχνολογία;
Αυτό το άρθρο εξετάζει τα οφέλη και τα προβλήματα των αυτοκινήτων CNG και αξιολογεί εάν αξίζει τον κόπο η επένδυση σε αυτήν την εναλλακτική κινητήρια πηγή.
Τι είναι το CNG;
Το Συμπιεσμένο Φυσικό Αέριο (CNG) αναπτύσσεται από τη συμπίεση του φυσικού αερίου σε ποσοστό κάτω του 1% του αρχικού του όγκου, επιτρέποντας την αποθήκευση μεγάλων ποσοτήτων αυτού σε μικρούς χώρους, π.χ. κυλινδρικές φιάλες.
Είναι ευρέως αναγνωρισμένο ως το πιο καθαρό ορυκτό καύσιμο, με την καύση του να προκαλεί 20% – 29% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Οι κύριοι λόγοι που έχει κερδίσει την αγορά είναι η χαμηλή τιμή πώλησής του και η μέτρηση σε κιλά αντί για λίτρα. Αυτοί οι παράγοντες έχουν καταστήσει το CNG πολύ ελκυστικό. Πριν από την πανδημία, για παράδειγμα η τιμή του ήταν περίπου 0,89€ ανά κιλό.
Σε ό,τι αφορά την ενεργειακή απόδοση, ένα κιλό φυσικού αερίου ισοδυναμεί με 1,5 λίτρα βενζίνης, 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου. Αυτό σημαίνει ότι επιτυγχάνουμε:
- περίπου 50% μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου σε σχέση με τα βενζινοκίνητα οχήματα.
- περίπου 30% μεγαλύτερη οικονομία σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα.
Αυτοί οι αριθμοί, μαζί με το χαμηλό κόστος, δημιουργούν ένα πολύ ελκυστικό και οικονομικά αποδοτικό σενάριο.
Κατανάλωση καυσίμου σε αυτοκίνητο με φυσικό αέριο;
Ας πάρουμε ως παράδειγμα το SEAT Arona, ένα δημοφιλές B-SUV, που είναι διαθέσιμο τόσο σε έκδοση CNG όσο και βενζίνης. Κατά την πρακτική χρήση, το ισπανικό αυτοκίνητο απαιτεί περίπου 4,5 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αυτό αντιστοιχεί περίπου σε 5,40 € ανά 100 χιλιόμετρα για καύσιμα. Στην έκδοση CNG, το SEAT Arona εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα 1.000 κυβικών εκατοστών TSI, που αποδίδει 90 ίππους, συνδυαζόμενο με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων.
Αντίθετα, ένα βενζινοκίνητο SEAT Arona με τον ίδιο κινητήρα αλλά με απόδοση 110 ίππων, καταναλώνει περίπου 7 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα. Με μια μέση τιμή καυσίμου περίπου 1,82 € ανά λίτρο, το κόστος φτάνει τα 12,7 € ανά 100 χιλιόμετρα.
Αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το διπλάσιο και ακόμα περισσότερο σε σχέση με την έκδοση CNG. Η διαφορά στο κόστος παραμένει τόσο μεγάλη επειδή το CNG παραμένει πολύ πιο οικονομικό, ενώ ταυτόχρονα η απόδοση του καυσίμου είναι υψηλότερη!
Ποια μοντέλα μπορούν να γυρίσουν σε CNG;
Με την αντίστοιχη μετατροπή μετά την αγορά τους, όλα τα αυτοκίνητα μπορούν να γυρίσουν σε CNG. Ωστόσο, ας δούμε μερικά αυτοκίνητα που εργοστασιακά βγαίνουν με ενσωματωμένη τη δυνατότητα να καταναλώσουν φυσικό αέριο CNG:
- VW Polo 1.0 TGI
- Seat Arona
- Fiat Panda 0.9 CNG
- Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI
- Audi A4 Avant g-tron 2.0 TFSI
- Audi A4 Avant g-tron 2.0 TFSI
- Audi A5 Sportback g-tron 2.0 TFSI
- Fiat Panda 0.9 TwinAir CNG
- Fiat Punto 1.4 CNG
- Fiat 500L 0.9 TwinAir CNG
- Fiat Qubo 1.4 CNG
- Fiat Doblo 1.4 T-JET CNG
- Mercedes B 200 c
- SEAT Mii 1.0 Ecofuel
- SEAT Ibiza 1.0 TGI
- SEAT Leon 1.4 TGI
- Skoda Citigo 1.0 G-TEC
- Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC
- VW eco up! 1.0
- VW Polo 1.0 TGI
- VW Golf 1.4 TGI
- VW Caddy Van 1.4 TGI
Αγορά αυτοκινήτου με την carbrokers
Τελικά πότε αξίζει να έχεις ένα αυτοκίνητο με φυσικό αέριο;
Βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα, ηλεκτρικά, υβριδικά, αερίου και υγραερίου. Σήμερα οι επιλογές είναι τόσες πολλές. Ποια είναι τελικά η καλύτερη επιλογή για αγορά αυτοκινήτου;
Σε περίπτωση που συζητούσαμε για ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο CNG, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη το επιχείρημα του αυξημένου αρχικού κόστους και του ετήσιου χιλιομετρικού ανεφοδιασμού για να αποσβεστεί αυτή η επένδυση, όπως είχαμε αναφέρει παραπάνω.
Η διαδικασία μετατροπής σε φυσικό αέριο ανέρχεται σε περίπου 1.500-2.000 ευρώ. Δηλαδή, με βάση τις τρέχουσες τιμές καυσίμων και το παράδειγμα της αυτονομίας που αναφέρθηκε, απαιτούνται περίπου 20.000 χιλιόμετρα για να αποσβεστεί αυτό το κόστος. Σε κάθε περίπτωση, ας μην ξεχνάμε ότι όλα αυτά επηρεάζουν και τη μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου έτσι κι αλλιώς. Οπότε αν έχετε στο μυαλό σας να αλλάξετε μελλοντικά αυτοκίνητο, θα πρέπει να το λάβετε υπόψη σας.
Διαβάσετε επίσης: Υβριδικά αυτοκίνητα από Γερμανία: Είδη, πλεονεκτήματα, εκπτώσεις τελωνείου και κόστη
Γενικότερα, δεν υπάρχει κανένας λόγος που να σας εμποδίζει να εξετάσετε την επιλογή ενός αυτοκινήτου που λειτουργεί με φυσικό αέριο. Είτε πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο, είτε για ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο το οποίο θα μετατρέψετε αργότερα, αυτή η επιλογή συνδυάζει την οικονομία με τη φροντίδα για το περιβάλλον και στις δύο περιπτώσεις!
Θέλετε CNG αυτοκίνητο από εξωτερικό; Όχημα κατά παραγγελία όπως ακριβώς το θέλετε!