Τα πάνω κάτω φέρνουν σε ό,τι ξέραμε για τα ταξί οι νέες περιβαλλοντικές διατάξεις που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Σύμφωνα με τον νέο κλιματικό νόμο, στόχο αποτελεί η κλιματική ουδετερότητα που επιδιώκεται να επιτευχθεί μέχρι το 2050. Πώς; Μειώνοντας σταδιακά τις εκπομπές ρυπογόνων αερίων του θερμοκηπίου.
Για να γίνει αυτό, η κυβέρνηση ανακοίνωσε μια σειρά από μέτρα και νέους κανόνες, που θα συμβάλουν στην υλοποίηση της νέας ατζέντας. Πρωταρχικός στόχος, λοιπόν, αποτελούν οι μηδενικές εκπομπές τόσο για τα επιβατικά αυτοκίνητα, όσο και για τα μικρά φορτηγά που θα ταξινομούνται στο εξής. Με αυτή την πρακτική, οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου θα θεωρούνται παρελθόν μέχρι το 2030.
Τέλη ταξινόμησης & επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης
Οι διατάξεις του νέου περιβαλλοντικού νόμου προβλέπουν διαφορετικής αξίας τέλη ταξινόμησης, ανάλογα με τις προδιαγραφές των επιβατικών οχημάτων δημόσιας χρήσης. Πώς διαμορφώνονται λοιπόν οι δασμοί για τα ταξί στην Ελλάδα;
- Τα επιβατικά αυτοκίνητα EURO 4 ή και τα παλαιότερων οδηγιών επιβαρύνονται με το 50% του τέλους ταξινόμησης από αυτό που αναλογεί στα Ι.Χ. όμοιας αντιρρυπαντικής ή συμβατικής τεχνολογίας.
- Τα EURO 5 οχήματα ή και τα μεταγενέστερης οδηγίας από την άλλη, επιβαρύνονται με το 13% του τέλους ταξινόμησης για τα όμοια Ι.Χ. αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Πάντως, μεταξύ άλλων, ο νέος νόμος μιλά για αμιγώς ηλεκτρικά ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκης. Από την πρώτη μέρα του έτους 2025 τα ταξί στις δύο μεγαλουπόλεις υποχρεωτικά πρέπει να είναι ηλεκτρικά, προκειμένου να μειωθούν οι ρύποι στην ατμόσφαιρα.
Προδιαγραφές για εισαγόμενα – Μεταχειρισμένα & καινούργια
Είναι ξεκάθαρο ότι το νομικό πλαίσιο φροντίζει ώστε οι πόλεις να απαλλαγούν από ρύπους όσο το δυνατόν περισσότερο.
Ως εκ τούτου, τα μεταχειρισμένα ταξί που εισάγονται στη χώρα πρέπει να πληρούν τις εξής προδιαγραφές:
- Τα οχήματα που ταξινομούνται ως ταξί (Ε.Δ.Χ.) πρέπει να είναι της τελευταίας πενταετίας
- Τα μεταχειρισμένα οχήματα που αδειοδοτούνται για χρήση ταξί, πρέπει να είναι είτε βενζινοκίνητα προδιαγραφών 1.550 κυβικών εκατοστών και πάνω ή Diesel 1.450 cc και άνω
- Για τα υβριδικά & τα οχήματα υγραερίου οι προδιαγραφές ορίζονται στα 1.200 κυβικά εκατοστά και άνω
- Είναι σημαντικό να αναφερθεί επίσης, ότι τα οχήματα που παίρνουν Ε.Δ.Χ. εξαιρούνται από τον αντίστοιχο φόρο πολυτελείας των Ι.Χ.
Αντίστοιχα, για τα καινούργια οχήματα ταξί ισχύουν τα κάτωθι:
- Τόσο τα βενζινοκίνητα όσο και τα οχήματα υγραερίου πρέπει να είναι από 1.750 κυβικά εκατοστά και πάνω
- Τα πετρελαιοκίνητα από την άλλη, πρέπει να μεγαλύτερα ή ίσα των 1.850 κυβικών εκατοστών
- Τα υβριδικά, τέλος, πρέπει να είναι προδιαγραφών 1.200 κυβικών εκατοστών ή και περισσότερων
Αν η περιοχή δραστηριοποίησης του ταξί είναι 800 μέτρα και περισσότερο, τότε το αυτοκίνητο πρέπει να είναι 1.850 κυβικών εκατοστών και πάνω.
Εισαγωγή ταξί από τη Γερμανία
Για πολλούς επαγγελματίες, η αγορά ενός σωστού οχήματος στην καλύτερη δυνατή τιμή μπορεί να είναι το ζητούμενο, αλλά παράλληλα και ένας γραφειοκρατικός πονοκέφαλος. Όμως, η εταιρεία μας, έχοντας δομήσει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα διαδικασιών, κατορθώνει την αδιάλειπτη εισαγωγή οχημάτων παντός τύπου από τη Γερμανία, σε εξαιρετική τιμή και ποιότητα.
Απαλλάσσοντας τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί από χρονοβόρες δοσοληψίες, στην Carbrokers διεκπεραιώνουμε όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, αναλαμβάνοντας:
- Τον τεχνικό έλεγχο των ταξί
- Την έκδοση ελληνικών πινακίδων
- Τη μεταφορά του ταξί από τη Γερμανία στην Ελλάδα
- Την εισαγωγή και ταξινόμηση Ε.Δ.Χ. κ.ά.
Για να κάνεις την αγορά του δικού σου επαγγελματικού οχήματος (ταξί), κάλεσέ μας στο 2130996004 ή άφησε τα στοιχεία σου εδώ κι ένας εκπρόσωπός μας, θα επικοινωνήσει άμεσα μαζί σου!