Συνήθειες που φθείρουν το αυτοκίνητο μας

egkymosini-kai-odigisi-2

Δεν έχει να κάνει με το αν είμαστε καλοί οδηγοί ή όχι. Ούτε με το αν τηρούμε ευλαβικά τον Κ.Ο.Κ. Οι κακές  συνήθειες πίσω απο το τιμόνι δεν μας κάνουν κακούς οδηγούς απαραίτητα, φθείρουν όμως το αυτοκίνητο μας και αυξάνουν έτσι το κόστος της χρήσης του. Πολλοί φυσικά το κάνουν εις γνώση τους αδιαφορώντας για το κακό που προκαλείται στο αυτοκίνητο τους. Ας δούμε λοιπόν ποιές είναι αυτές οι κακές συνήθειες για να τις κόψουμε και να μειώσουμε έτσι τη φθορά στο αυτοκίνητο μας.

  1. Παρατεταμένο φρενάρισμα στην κατηφόρα. Όταν το αυτοκίνητο μας βρίσκεται σε κατηφόρα, καλό είναι να μην φρενάρουμε παρατεταμένα. Με τον τρόπο αυτό αυξάνουμε την φθορά στα τακάκια των φρένων αλλά και στο δισκόφρενο, ενώ ενδέχεται να προκαλέσουμε και υπερθέρμανση στα παραπάνω υλικά, αυτό σημαίνει μειωμένη απόδοση. Καλό είναι αντί να πηγαίνουμε φρεναριστά, να βάζουμε μια μικρότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και έτσι να μας φρενάρει ο κινητήρας.
  2. Ξεκουράζουμε το χέρι στο λεβιέ ταχυτήτων. Το κάνουμε πολλοί. Είναι αλήθεια.. Αφήνουμε το χέρι μας πάνω στο επιλογέα των ταχυτήτων. Μπορεί ο δάσκαλος να μας είπε να έχουμε και τα δύο χέρια στο τιμόνι, αλλά τελικά βολεύει το ένα χέρι στον επιλογέα, σε συνθήκες αστικής κυκλοφορίας. Αυτό όμως δεν είναι καλό για το κιβώτιο ταχυτήτων και αυξάνει την φθορά του, αφού άθελά μας ασκούμε πίεση στα εξαρτήματα του κιβωτίου.
  3. Επιτάχυνση με μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο. Είναι λάθος να επιταχύνουμε με το γκάζι στο πάτωμα, απο χαμηλές στροφές και με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το να έχουμε λίγα χλμ/ώρα και να επιταχύνουμε με τέταρτη ή πέμπτη σχέση στο κιβώτιο βάζει μεγαλύτερο φορτίο στον κινητήρα και τον καταπονεί. Καλό είναι να επιλέγουμε μία μικρότερη σχέση στο κιβώτιο, πριν αποφασίσουμε να επιταχύνουμε.
  4. Υπερφόρτιση του αυτοκινήτου. Μεγάλο λάθος να υπερφορτώνουμε το αυτοκίνητο μας. Εκτός του ότι μπορεί να έχει επιπτώσεις στην οδηγική συμπεριφορά του και επομένως στην ασφάλεια τόσο τη δική μας όσο και των άλλων χρηστών του δρόμου, αυξάνουμε δραματικά την κατανάλωση του αλλά και τη φθορά που προκαλείται στην ανάρτησή του, στα φρένα του και στην μετάδοση.
  5. Βάζουμε όπισθεν πρίν  ακινητοποιηθεί  το αυτοκίνητο. Κάποιοι…. βιαστικοί το κάνουν και αυτό. Μην επιλέγετε όπισθεν στο κιβώτιο ενώ το αυτοκίνητο κινείται προς τα εμπρός, ακόμη και με ελάχιστη ταχύτητα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στην μετάδοση και μάλιστα μεγάλου κόστους.
  6. Αδιαφορία για τις ενδεικτικές λυχνίες. Μην αφήνετε το εγχειρίδιο στο ντουλαπάκι ή στο σπίτι. Ανατρέξτε σε αυτό και φροντίστε να γνωρίζετε τι σημαίνει το κάθε λαμπάκι. Και αν κάποιο ανάψει, μην αδιαφορείτε ή παραμελείτε μία ένδειξη  στο ταμπλό του αυτοκινήτου σας. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν αρκετά… λαμπάκια και κάτι σημαίνει το κάθε ένα απο αυτά. Όταν  λοιπόν δείτε κάτι προσπαθήστε να το αντιμετωπίσετε το συντομότερο το δυνατό.
  7. Κρύος κινητήρας. Μην ανεβάζετε σ.τ.λ του κινητήρα, όταν είναι ακόμη κρύος. Περιμένετε μέχρι να φτάσει η θερμοκρασία στο σωστό σημείο. Έτσι θα δώσετε την ευκαιρία στο λιπαντικό  να φτάσει στη σωστή θερμοκρασία και να προστατέψει τον κινητήρα σας.
  8. Αργοπορημένο φρενάρισμα. Πολλοί έχουν την συνήθεια να φρενάρουν την τελευταία στιγμή. Αυτό εκτός απο ενοχλητικό για τους υπόλοιπους επιβαίνοντες είναι και κακό για το αυτοκίνητο.Τόσο οι δισκόπλακες όσο και τα τακάκια, καλούνται να φέρουν σε πέρας πιο δύσκολο έργο απο αυτό που θα είχαν αν ο οδηγός φρέναρε νωρίτερα. Σε γενικές γραμμές, η ηρεμία πίσω απο το τιμόνι είναι καλύτερη και για το αυτοκίνητο και για τον οδηγό του.
  9. Το πόδι στον συμπλέκτη. Η χειρότερη και πιο… συνηθισμένη κακή συνήθεια ανάμεσα στους οδηγούς είναι να αφήνουν το πόδι τους επάνω στο συμπλέκτη, όταν δεν τον χρησιμοποιούν. Το χρησιμοποιούν σαν foοt rest. Αυτό όμως φθείρει τα μέρη του συμπλέκτη.
  10.  Ταχύτητα στο φανάρι: Κάποιοι οδηγοί δεν βάζουν ” νεκρά” στο κιβώτιο ταχυτήτων, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο τους είναι πλήρως ακινητοποιημένο. Λάθος. Μην το κάνετε.

Λακκούβες και σαμαράκια. Σύμφωνα με μελέτες το 35% περίπου των αυτοκινήτων παρουσιάζει κάποιο πρόβλημα στην διάρκεια της ζωής του το οποίο οφείλεται σε λακκούβες ή σαμαράκια Καλό είναι λοιπόν να προσπαθήσουμε , πάντοτε με ασφάλεια, να αποφεύγουμε λακκούβες και σαμαράκια  (όπου είναι εφικτό) ή τουλάχιστον να μειώνουμε την ταχύτητα του αυτοκινήτου μας.

Πηγή ΤRACTION

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest