Εισαγωγή μοτοσυκλέτας από το εξωτερικό, εκτελωνισμός & διαδικασίες

μοτοσυκλέτες-από-γερμανία-εκτελωνισμός

Η δίψα των κατοίκων της Ελλάδας για βόλτα με μηχανή καλά κρατεί, με την εισαγωγή μοτοσυκλέτας από το εξωτερικό να είναι μια από τις πιθανές επιλογές των απανταχού “easy riders”. Τουλάχιστον αυτό αποκαλύπτουν τα στατιστικά αγορών μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα. Το 2021 είχαμε μια μεγάλη αύξηση στην αγορά μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα και όλα δείχνουν ότι από το 2023 και μετά η πορεία θα είναι πάλι ανοδική. Οι κατασκευαστές που επιλέγει το ελληνικό κοινό σε μηχανή και μηχανάκι είναι κυρίως οι Sym, Piaggio, Honda και ακολουθούν οι Yamaha, Kymco και BMW.

Η αύξηση στην αγάπη για τη μοτοσυκλέτα δεν ισχύει μόνο για την ελληνική αγορά, μάλιστα. Αντίθετα, σε πολλές χώρες παρατηρείται αύξηση στο ενδιαφέρον για αγορά μηχανής.

Εισαγωγή μοτοσυκλέτας από το εξωτερικό – η αγορά της Γερμανίας

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στατιστικά δεδομένα που λαμβάνουμε από τη Γερμανία, η αύξηση στην αγορά μοτοσυκλέτας για το 2020 ήταν της τάξεως του 18% με την BMW εδώ να κατέχει τα πρωτεία.

Πρόκειται για μια εντυπωσιακή άνοδο, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι Γερμανοί δε χρησιμοποιούν το ίδιο συχνά με εμάς ή με άλλες χώρες το συγκεκριμένο μέσο. Εξάλλου, οι δρόμοι τους δεν αντιμετωπίζουν το ίδιο κυκλοφοριακό πρόβλημα με την Ελλάδα ή με άλλες χώρες της Ευρώπης και παγκοσμίως. Για εκείνους, η μοτοσυκλέτα αποτελεί μια ευχάριστη προσθήκη για τον ελεύθερό τους χρόνο και μάλιστα, σε ημέρες που οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν.

Παρ’ όλα αυτά, λόγω των νέων διατάξεων ταξινόμησης των Euro 4 μοντέλων που έπρεπε να έχουν ταξινομηθεί πριν το τέλος του χρόνου 2020, οι μοτοσυκλέτες είχαν την τιμητική τους.

Εισαγωγή μοτοσυκλέτας από Γερμανία – Γιατί σε συμφέρει

Όπως ισχύει για τα αυτοκίνητα, έτσι και για τις μηχανές, είναι γενικά παραδεκτό ότι η γερμανική αγορά είναι μια προτιμητέα επιλογή για πολλούς Έλληνες. Όχι αδίκως όμως. Εκτός του ότι η Γερμανία είναι μια χώρα που διαθέτει συντηρητικούς οδηγούς ως επί το πλείστον, είναι επίσης αλήθεια ότι η γερμανική νομοθεσία σε σχέση με την ποιότητα των οχημάτων και το πόσο συχνά πρέπει αυτά να ελέγχονται, είναι πολύ αυστηρή. Ως αποτέλεσμα, τα γερμανικά αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες, ακόμη και μεταχειρισμένα, δεν υστερούν σε τίποτα από ένα καινούργιο όχημα.

Δεδομένου ότι οι Γερμανοί δε βγαίνουν με την ίδια συχνότητα στους δρόμους με τις μηχανές τους (λόγω καιρικών συνθηκών αλλά και νοοτροπίας, όπως προείπαμε), οι μηχανές τους είναι αυτό που θα λέγαμε «του κουτιού». Επομένως, πρόκειται για μια προτιμητέα αγορά.

Δείτε μεταχειρισμένες μηχανές από Γερμανία

Εκτελωνισμός μηχανής & τέλος ταξινόμησης

Όπως ισχύει για τα λοιπά οχήματα, έτσι και για τις μοτοσυκλέτες, το τέλος ταξινόμησης υπολογίζεται από τα κυβικά εκατοστά. Όσες μοτοσυκλέτες ανήκουν στη δασμολογική τάξη 87.11, τότε υπάγονται στο εξής καθεστώς εκτελωνισμού:

  • Μέχρι και 125 κ.ε. – Ο%
  • 126 – 249 κ.ε. – 2%
  • 250 – 900% κ.ε. – 7%
  • 901 – 1.400 κ.ε. – 12%
  • 401 – 1.600 κ.ε. – 14%
  • 1601 – 1.800 κ.ε. – 17%
  • 801 και άνω – 25%

Παράγοντες που παίζουν ρόλο για το τέλος ταξινόμησης μοτοσυκλέτας από το εξωτερικό

Πολύ σημαντικό ρόλο στο τέλος ταξινόμησης παίζει η φορολογητέα αξία, η οποία διαμορφώνεται από τον υπολογισμό της τιμής χονδρικής πώλησης. Αναλυτικότερα, για να υπολογίσουμε την τελική τιμή, εξετάζουμε την τιμή χονδρικής πώλησης, στην οποία πωλούνταν η μοτοσυκλέτα τη χρονική περίοδο που αυτή κυκλοφόρησε στη διεθνή αγορά.

Λαμβάνοντας αυτή την τιμή υπ’ όψιν, στη συνέχεια εξετάζουμε την τιμή που αυτή έχει τη στιγμή που κάνουμε την αγορά, με δεδομένο ότι η μοτοσυκλέτα μέσα στα χρόνια έχει υποστεί φθορά λόγω χρήσης ή εξαιτίας άλλων αιτιών.

Τα ποσοστά μείωσης διαμορφώνονται ως εξής:

  • Από 1 χρόνο έως και 2 έτη – 14%
  • Περισσότερα από 2 μέχρι και 3 χρόνια – 21%
  • Πάνω από 3 μέχρι και 4 έτη – 25%
  • Πάνω από 4 μέχρι και 5 έτη – 32%
  • Πάνω από 5 μέχρι και 6 έτη – 35%
  • Περισσότερα από 6 μέχρι και τα 7 χρόνια – 39%
  • Πάνω από 7 μέχρι και 8 χρόνια – 42%
  • Για περισσότερα από 8 χρόνια – 46%

Τέλος, πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν λοιπά έξοδα, όπως προμήθειας, εκφόρτωσης, ασφάλισης κτλ.

Ρωτήστε την carbrokers για την εισαγωγή μοτοσυκλέτας από Γερμανία

Γλιτώστε από τη γραφειοκρατία. Στην carbrokers έχουμε δομήσει ένα οργανωμένο σύστημα για τη διασφάλιση του τεχνικού ελέγχου, τη μεταφορά και όλα τα διαδικαστικά εντός κι εκτός Ελλάδας που απαιτεί μια τέτοια αγορά. Αγοράστε αυτοκίνητο πόλης, 4×4, μοτοσυκλέτα, επαγγελματικό, αυτοκίνητο taxi ακόμη και τροχόσπιτο εύκολα & απλά.

Για να αγοράσετε τη δική σας μοτοσυκλέτα από το εξωτερικό, αφήστε τα στοιχεία σας και ένας εκπρόσωπός μας θα σας καλέσει άμεσα. Αλλιώς, επικοινώνησε μαζί μας στο 2130996004.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest