Ιστορικά αυτοκίνητα: Άδεια, τέλη κυκλοφορίας & νέες διατάξεις

ιστορικά-αυτοκίνητα

Αγαπάς τα ιστορικά αυτοκίνητα; Σε καταλαβαίνουμε. Γιατί είναι αλήθεια ότι πέρα από τη χρηστικότητά τους, που δεν είναι διαφορετική από αυτή που σου δίνει ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο, οι αντίκες σε πάνε και σε ένα ταξίδι στον χρόνο. Σε κάνουν κοινωνό μιας άλλης εποχής για την οποία έχεις ακούσει, έχεις δει σε ταινίες ή έχεις διαβάσει. Ακόμη όμως κι αν δεν έχεις σκεφτεί ποτέ τον εαυτό σου σε μια μοναδική αντίκα αυτοκίνητο, μπορείς να δεις κάποιους από τους λόγους που θα σε κάνουν να αγοράσεις εδώ.

Πώς όμως μπορείς να αποκτήσεις το δικό σου κλασικό αυτοκίνητο, χωρίς περιττά έξοδα και δαπάνες; Ποιες είναι οι προϋποθέσεις εισαγωγής κι ελεύθερης άδειας κίνησης των ιστορικών αυτοκινήτων;

Πώς ένα αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται ιστορικό;

Μπορεί στην καθομιλουμένη να είναι πιο απλά τα πράγματα, αλλά νομικά, για να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο ως ιστορικό, χρειάζονται συγκεκριμένες προδιαγραφές. Πιο συγκεκριμένα, τα αυτοκίνητα λογίζονται ως αντίκες όταν πληρούν τις απαιτήσεις, τις αρχές και τις προϋποθέσεις που έχουν θέσει τρεις σχετικοί οργανισμοί.

Αυτοί είναι:

  • Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (Δ.Ο.Α.)
  • Η Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας (Δ.Ο.Μ.)
  • Η Διεθνής Ομοσπονδία Παλαιού Αυτοκινήτου (Δ.Ο.Π.Α.)

Βέβαια, ένα όχημα δεν χρειάζεται να μεταφερθεί στο εξωτερικό, προκειμένου να πάρει αυτές την απαραίτητη διαπίστευση. Ο χαρακτηρισμός του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει και από φορείς, οι οποίοι εκπροσωπούν τους τρεις παραπάνω οργανισμούς στη χώρα μας. Με ποιον τρόπο; Οι εν λόγω χορηγούν βεβαίωση ή άλλο αποδεικτικό που να πιστοποιεί την ιστορικότητα του οχήματος, έγγραφα που αναφέρουν και τα στοιχεία του ιδιοκτήτη.

Τέλη κυκλοφορίας και νέες διατάξεις

Οι νέες διατάξεις τις οποίες προβλέπει το νέο νομοσχέδιο, που τέθηκε σε διαβούλευση το καλοκαίρι του 2021, προβλέπουν ότι τα τέλη κυκλοφορίας για τα ιστορικά αυτοκίνητα δεν θα υπερβαίνουν τα 200 ευρώ.

Αναλυτικότερα, το νομοσχέδιο συνδέει την αναλογία κόστους με τα κυβικά του αυτοκινήτου, προβλέποντας τα εξής:

  • Για αυτοκίνητο κάτω των 1.000 κ.ε. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας 50 ευρώ
  • Αν το ιστορικό αυτοκίνητο έχει κυβισμό μεταξύ 1.000 – 1.999 κ.ε. , τότε τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται στα 100 ευρώ
  • Για επιβατηγά ιστορικά αυτοκίνητα με κυβισμό μεγαλύτερο των 2.000 κ.ε., τα τέλη κυκλοφορίας αγγίζουν τα 200 ευρώ

Ποια ιστορικά οχήματα απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας;

  • Όσα είναι άνω των 45 ετών
  • Τα φορτηγά και λεωφορεία ιστορικής σημασίας
  • Τα ειδικά οχήματα ιστορικής σημασίας (στρατιωτικά & πυροσβεστικά)

Τι ισχύει όμως για τις άδειες κυκλοφορίας και τις ειδικές πινακίδες;

Η χορήγηση των στοιχείων κυκλοφορίας προβλέπει πέντε ρυθμίσεις, οι οποίες ορίζονται από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών και θα τεθούν σε εφαρμογή σε περίπου 1 χρόνο από σήμερα. Οι ρυθμίσεις αυτές έχουν ενταχθεί στο νομοσχέδιο που αφορά στις άδειες οδήγησης και είναι οι παρακάτω:

  1. Αρχικά, το όχημα χαρακτηρίζεται ως αντίκα όταν το έχουν πιστοποιήσει οι οργανισμοί, που αναφέρονται παραπάνω (Δ.Ο.Α. , Δ.Ο.Μ. , Δ.Ο.Π.Α.).
  2. Στη συνέχεια, ο ενδιαφερόμενος πρέπει να προμηθευθεί την άδεια κυκλοφορίας και τις ειδικές πινακίδες κυκλοφορίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι αυτές είναι οι Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών. Όταν ελεγχθεί μια σειρά από προδιαγραφές, όπως είναι η πιστοποίηση χαρακτηρισμοί, το πιστοποιητικό συμμόρφωσης κ.ά., τότε το αυτοκίνητο εισάγεται στο ειδικό μητρώο οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος.
  3. Τα αυτοκίνητα αυτά πρέπει να κυκλοφορούν, όπως ορίζεται από τα άρθρα 88 και 90 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ισχύει και για αυτά η υποχρεωτική ασφάλιση, ενώ μπορούν να κυκλοφορούν στον μικρό δακτύλιο.
  4. Αν ο κάτοχος του ιστορικού οχήματος παραβεί τον ΚΟΚ, επιβάλλονται οι κυρώσεις που ισχύουν στην εκάστοτε περίπτωση. Αν όμως παρατηρηθεί παράβαση του νόμου αυτού, επιβάλλεται πρόστιμο που κυμαίνεται στα 500 έως 5.000 ευρώ και αφορά στους φορείς (Δ.Ο.Α., Δ.Ο.Μ., Δ.Ο.Π.Α.) και στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων. Για τους τελευταίους ισχύει και αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας για 6 μήνες.
  5. Τέλος, τα αυτοκίνητα που έχουν χαρακτηριστεί ιστορικής σημασίας και πληρούν τις προδιαγραφές του νέου νομοθετικού πλαισίου, συνεχίζουν να θεωρούνται «αντίκες», αρκεί να 30 ετών από την ημερομηνία που έλαβαν στοιχεία κυκλοφορίας.

Δεν ισχύει όμως το ίδιο για όσα ιστορικά αυτοκίνητα δεν έχουν λάβει στοιχεία κυκλοφορίας μέχρι και 18 μήνες μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, καθώς τα τελευταία δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν.

Εισαγόμενα ιστορικά οχήματα & τελωνείο

Τα αυτοκίνητα που εισάγονται ή μεταφέρονται στην χώρα μας από άλλο κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να συνοδεύονται από το αντίστοιχο παραστατικό του τελωνείου. Αυτό βέβαια ισχύει στην περίπτωση όπου το όχημα δεν έχει ταξινομηθεί στην Ελλάδα.

Είναι πολύ σημαντικό όμως να αναφέρουμε ότι τα αυτοκίνητα που είναι κατά 30 χρόνια πιο «γηραιά» από την κυκλοφορία τους, δεν ισχύει η ίδια τελωνειακή πολιτική. Κοινώς, αυτά δεν επιβαρύνονται με τελωνείο.

Εισαγωγή ιστορικού αυτοκινήτου από τη Γερμανία

Ολοένα και περισσότεροι είναι όσοι απευθύνονται στους Carbrokers, προκειμένου να απαλλαγούν από τα βάρη της γραφειοκρατίας. Μέσα από ένα ευέλικτο και συνάμα δομημένο σύστημα που έχουμε δημιουργήσει αναλαμβάνουμε για εσάς:

  • Όλες τις συνεννοήσεις με τους πωλητές
  • Τον τεχνικό έλεγχο του αυτοκινήτου, που πιστοποιείται με συγκεκριμένες, κι εξαιρετικά αναλυτικές πληροφορίες (έγγραφα)
  • Τις διαδικασίες εισαγωγής του αυτοκινήτου από τη Γερμανία (τελωνείο)
  • Τα έγγραφα που χρειάζονται για την άδεια κυκλοφορίας (πινακίδες, ΚΤΕΟ κτλ)
  • Τέλος, σας παραδίδουμε το αυτοκίνητό σας, με το κλειδί στο χέρι!

Μπορείς να δεις περισσότερα για το σύστημά μας εδώ

Θέλεις να αγοράσεις το δικό σου ιστορικό αυτοκίνητο; Κάλεσέ μας στο 2130996004 ή άφησε τα στοιχεία σου εδώ κι ένας εκπρόσωπός μας θα επικοινωνήσει άμεσα μαζί σου

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest