Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία- Το χρονικό μιας αυτοκρατορίας (Μέρος Α)

germaniki-autokinitoviomixania-to-xroniko-mias-autokratorias

Η ποιότητα και η καινοτομία για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι πλέον μια διαχρονική πραγματικότητα που έχει ενσωματωθεί για τα καλά στην κουλτούρα της Βόρειας ευρωπαϊκής χώρας. Πώς όμως δημιουργήθηκε το χρονικό της εν λόγω αυτοκρατορίας;

Η γερμανική αγορά αυτοκινήτου δεν είναι μια υπερδύναμη που δημιουργήθηκε από τη μια στιγμή στην άλλη. Αντίθετα, διαθέτει ιστορία πολλών ετών, περισσότερων από 100! Κι αυτό συμβαίνει γιατί η χώρα συνεχίζει να επενδύει στην έρευνα και ανάπτυξη, μια μέθοδο που οδηγεί στο λανσάρισμα 10 νέων ευρεσιτεχνιών, ετησίως, κατά μέσο όρο.

Μάλιστα, υπολογίζεται ότι το προσωπικό που απασχολείται στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης ξεπερνά τους 89.000 ανθρώπους!

Η βασιλεία της αγοράς αυτοκινήτου – Μια σύντομη ανασκόπηση 

1864: η γέννηση του βενζινοκίνητου οχήματος

Αυτοκίνητα σε διάφορες παραλλαγές τους υπήρχαν εδώ και πολλά χρόνια, καθώς ήδη από τον 17ο αιώνα, ατμοκίνητα οχήματα βρίσκονταν ήδη σε κυκλοφορία. Όμως σήμερα, όταν συζητάμε για αυτοκίνητο, το πρώτο που θα σκεφτούμε είναι το όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Εφευρέτης του εν λόγω μοντέλου δεν είναι άλλος από τον Γερμανό Siegfried Marcus. Το πρώτο του αυτοκίνητο ακολούθησε τον σχεδιασμό μιας απλής καρότσας, με τροχούς που παίρνουν μπροστά από κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος χρησιμοποιεί τη βενζίνη ως καύσιμο. Το αυτοκίνητο αυτό ονομάστηκε ορόσημο στην ιστορία της μηχανολογίας και μπορεί να το δει κανείς στο «Technical Museum» της Βιέννης.

1885: Ο Benz βγαίνει στην παραγωγή

Το πρώτο επιτυχημένο αυτοκίνητο που τέθηκε σε πλήρη παραγωγή ήταν το Benz Patent-Motorwagen, που σχεδιάστηκε στο Mannheim το 1885 από τον Karl Benz.

Ο Benz είχε εργαστεί στο παρελθόν για την ανάπτυξη ενός τετράχρονου κινητήρα εσωτερικής καύσης στα τέλη της δεκαετίας του 1870, βρίσκοντας τελικά έναν τρόπο να τον προσαρμόσει σε ένα τρίτροχο πούλμαν τη δεκαετία του 1880.

1887: Η Daimler ως αντίπαλη εταιρεία της Benz

Την ίδια εποχή του σχεδιασμού του κινητήρα της Benz, ένας άλλος εφευρέτης, ο Gottlieb Wilhelm Daimler εργαζόταν επίσης πάνω σε έναν τετρακίνητο κινητήρα εσωτερικής καύσης, δημιουργώντας τελικά τη δική του εταιρεία κινητήρων: Daimler-Motoren-Gesellschaft το 1887.

1888: Το μοντέλο Benz κάνει την πρώτη διαδρομή μεγάλων αποστάσεων

Ο Benz κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας την εφεύρεσή του το 1886, αλλά ακόμη προσπαθούσε να βρει επενδυτές για να ξεκινήσει την παραγωγή. Μέχρι που ένα πρωί του Αυγούστου του 1888, η σύζυγός του, Bertha Benz, χρησιμοποίησε το Motorwagen του σε αυτό που θα ήταν το πρώτο μακρινό ταξίδι στον κόσμο – οδηγώντας 104 χιλιόμετρα (65 μίλια) από το Μάνχαϊμ στο Πφόρτσχαϊμ και πίσω- για να επισκεφτεί τη μητέρα της.

Η ιδέα αποδείχθηκε: η άμαξα χωρίς άλογα ήταν ικανή να ταξιδέψει σε μεγάλες αποστάσεις. Ο Benz ξεκίνησε την παραγωγή του αυτοκινήτου του.

1899: Η αύξηση των πωλήσεων γεννά την αγορά αυτοκινήτου

Η ζήτηση για το αυτοκίνητο και τους στατικούς κινητήρες αυξήθηκε και η Benz έπρεπε να επεκτείνει το εργοστάσιό της. Μέχρι το 1899 ήταν το μεγαλύτερο αυτοκίνητο στη χώρα, με 430 υπαλλήλους. Εκείνη τη χρονιά παρήγαγαν 572 μονάδες.

1900: Αύξηση της παγκόσμιας αγοράς

Μέχρι το 1900, το αυτοκίνητο είχε ήδη αρχίσει να αναγνωρίζεται από το ευρύ κοινό ως ένα σημαντικό μέσο, ενώ η μαζική παραγωγή του είχε ξεκινήσει στη Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσονταν στο Βέλγιο (όπου βρισκόταν η Vincke – μια εταιρεία που αντιγράφει το σχέδιό της από τον Benz), η Ελβετία, η Σουηδία, η Δανία, η Ιταλία και η Αυστραλία. Πίσω στη Γερμανία, η βιομηχανία παρήγαγε 900 αυτοκίνητα ετησίως.

Αρχές 1920: Οι παγκόσμιες προκλήσεις

Παρά τα επιτυχημένα σχέδια των γερμανικών εταιρειών, δεν μπόρεσαν να παραγάγουν μαζικά τα μοντέλα, ώστε να καλύψουν πλήρως τη ζήτηση – ανοίγοντας την παγκόσμια αγορά στους Αμερικανούς κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένου του Henry Ford, του οποίου τα επαναστατικά εργοστάσια «γραμμών συναρμολόγησης» ήταν σε θέση να παραγάγουν οχήματα πολύ πιο γρήγορα.

Ο πόλεμος είχε καταστροφικές επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία. Το 1920 η Γερμανία είχε περίπου 86 εταιρείες αυτοκινήτων, ενώ μέχρι το τέλος της Μεγάλης Ύφεσης επέζησαν μόνο 12.

1926: Mercedes -Benz

Η Daimler και η Benz ήρθαν αντιμέτωπες με την οικονομική κατάρρευση. Έτσι, συμφώνησαν πρώτα να τυποποιήσουν τον σχεδιασμό και την παραγωγή τους και, το 1926, τελικά συγχωνεύθηκαν ως η εταιρεία Daimler-Benz.

Μετά το όνομα του πιο επιτυχημένου μοντέλου της Daimler, όλα τα αυτοκίνητα που παρήγαγε η εταιρεία από εκεί και πέρα ​​θα γίνονταν γνωστά ως Mercedes-Benz.

1928: Η BMW εισέρχεται στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η αντιπαλότητα των Benz και Daimler θα συνεχιζόταν, με έναν άλλο σημαντικό παίκτη να εντάσσεται σύντομα στη βιομηχανία. Ο λόγος για έναν πρώην παραγωγό κινητήρων αεροπορικών εταιρειών, ο οποίος θα άλλαζε την κατασκευή αυτοκινήτων το 1928, με την εταιρεία του «Bayerische Motoren Werke», τη γνωστή σε όλους BMW.

1948: Η Porsche κυκλοφορεί το πρώτο της σπορ αυτοκίνητο

Η εταιρεία Porsche ξεκίνησε τη δεκαετία του 1930 από τον Ferdinand Porsche, αρχικά ως εταιρεία ανάπτυξης και παροχής συμβουλών για οχήματα, πριν προχωρήσει στην κατασκευή των δικών της αυτοκινήτων.

Ο Ferry Porsche θα έβαζε την εταιρεία σε μια ρότα για την οποία η εταιρεία είναι γνωστή μέχρι και σήμερα, λανσάροντας το 365, το πρώτο σπορ αυτοκίνητο της Porsche. Οπαδός του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Ferry Porsche δεν βρήκε το αυτοκίνητο που ήθελε να αγοράσει, οπότε αποφάσισε να σχεδιάσει ένα που θα πληρούσε όλα τα κριτήριά του. Με αυτόν τον τρόπο, έθεσε τα θεμέλια για την Porsche, όπως τη γνωρίζουμε.

(Προσεχώς – Μέρος Β)

Θέλεις να αγοράσεις το νέο σου αυτοκίνητο; Κάλεσέ μας στο 2130996004 ή επικοινώνησε μαζί μας εδώ

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest