Ποιο είναι το συστατικό αυτό που έχει αναγάγει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σε καθεστώς; Πώς έχει εδραιωθεί η χώρα της βορειοκεντρικής Ευρώπης σε αυτοκρατορία, όσον αφορά στην αγορά του αυτοκινήτου;
Σε συνέχεια του άρθρου της προηγούμενης εβδομάδας, διαβάστε το δεύτερο μέρος!
1950: Η άνοδος του “Σκαθαριού”
Συγκριτικά με άλλες χώρες, όπως είναι η Γαλλία, οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας θα παρέμενε σχετικά μικρή στις αρχές του 20ού αιώνα, με τα περισσότερα οχήματα να πωλούνται μόνο στην εγχώρια αγορά. Μια σημαντική επιτυχία, ωστόσο, θα προέκυπτε με το Volkswagen Beetle.
Αν και είχε ξεκινήσει αρχικά τη δεκαετία του 1940 (έχοντας σχεδιαστεί από τον Ferdinand Porsche ως “αυτοκίνητο του λαού” – η κυριολεκτική μετάφραση του “Volkswagen”), το VW Beetle θα γίνει επιτυχημένο τη δεκαετία του 1950 ως σύμβολο αναγέννησης της Δυτικής Γερμανίας.
1950: Το σύμβολο των χίπηδων
Μια άλλη επιτυχία για τη VW ήρθε με τη μορφή του φορτηγού τύπου 2 T1, που κυκλοφόρησε το 1950. Η ζήτηση για το βαν αυτό ήταν τόσο μεγάλη, που άνοιξε κι εργοστάσιο παραγωγής των βαν στο Ανόβερο μόλις έξι χρόνια αργότερα. Μαζί με το Beetle, το βαν κάμπινγκ της VW θα γίνει σύμβολο για τη hippie style ζωή!
1964: Το 911 της Porsche
Η τρίτη γενιά της οικογένειας Porsche θα αποδειχτεί καθοριστική για ένα άλλο μοντέλο αυτοκινήτων, όταν ο μεγαλύτερος γιος του Ferry Porsche, Ferdinand Alexander Porsche, οδήγησε μια ομάδα στο να δημιουργήσει έναν διάδοχο του 365 – την Porsche 911.
Με εξακύλινδρο μπόξερ κινητήρα αυτή τη φορά, το 911 προοριζόταν να συνεχίσει την επιτυχία της Porsche στους αγώνες αυτοκινήτου.
1970: Η VW επαναπροσδιορίζεται – Το ίδιο και η Audi
Μέχρι τη δεκαετία του 1970 η δημοφιλία του Beetle είχε εξαντληθεί και η VW αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες. Αλλά αυτό θα αλλάξει όταν η εταιρεία θα συγχωνεύσει τη νεοαποκτηθείσα NSU Moterenwerke AG με την Auto Union (αγοράστηκε από την Daimler Benz το 1964), ανανεώνοντας την ιστορική μάρκα Audi που υπήρχε αρχικά από τα τέλη του 1800.
Οι μηχανικοί της Audi είχαν την τεχνική εμπειρογνωμοσύνη για να αναβαθμίσουν τις προσφορές της VW, ενσωματώνοντας την τότε δημοφιλή διάταξη hatchback με μπροστινή κίνηση και υδρόψυκτους κινητήρες που επέτρεψαν στη VW να λανσάρει το Passat το 1973, το Gold το ’74 και το Polo το ’75.
Οι πωλήσεις τόσο της Volkswagen όσο και της Audi θα αυξηθούν καθόλη τη δεκαετία του ’70, με τις τελευταίες να σημειώνουν ιδιαίτερη επιτυχία με τα Audi 100 και Audi 80.
1980: Το Quattro
Περαιτέρω επιτυχία θα ακολουθούσε για την Audi, καθώς μπήκε στη δεκαετία του ’80 στην αγορά των σπορ αυτοκινήτων, λανσάροντας το Quattro.
Η συνειδητοποίηση από τον μηχανικό της Audi, Jörg Bensinger, ότι τα στρατιωτικά οχήματα της VW θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα μικρότερα αυτοκίνητα σε δύσκολες συνθήκες, οδήγησε στην ιδέα ενός τετρακίνητου αυτοκινήτου υψηλής απόδοσης.
1985: Η κορωνίδα της Ford
Σε όλη τη δεκαετία του 1970 και του ’80, η Ford άλλαξε σημαντικά τα σχέδια των οχημάτων της για να ταιριάζει στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Μέχρι το 1985 ήταν καιρός να αντικατασταθεί η ευρωπαϊκή ναυαρχίδα της εταιρείας – η Γρανάδα – με ένα νέο μοντέλο, το Ford Scorpio. Αρχικά διαθέσιμο μόνο ως “hatchback”, ο Σκορπιός θα αποδεικνυόταν μαζικά δημοφιλής σε όλη την Ευρώπη, με αποτέλεσμα να διευρυνθεί η γκάμα των σεντάν στη δεκαετία του 1990.
1990: Ανάπτυξη & επέκταση σε όλο τον κόσμο
Η δεκαετία του ’80 και του ’90 ήταν μια περίοδος εξαιρετικής ανάπτυξης για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, που οδήγησε σε μια σειρά σημαντικών εξαγορών αλλά και σε διεθνή επέκταση. Οι Γερμανοί κατασκευαστές αγόρασαν εργοστάσια σε όλη την Ευρώπη, την Ασία και την Αμερική, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους και φέρνοντας τις γερμανικές μάρκες σε εταιρείες όπως το Μεξικό, η Βραζιλία, η Τουρκία και η Κίνα.
Το 1990 η VW ίδρυσε την FAW-Volkswagen για την παραγωγή αυτοκινήτων τόσο για τις μάρκες VW όσο και για την Audi στην Κίνα. Ακολούθησαν με την αγορά της SEAT και της Skoda – αυξάνοντας τις σειρές μοντέλων και για τις δύο μάρκες. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1990 η Volkswagen είχε επίσης εξαγοράσει τις Bentley, Bugatti και Lamborghini, φέρνοντας και πολυτελή ονόματα στην οικογένεια της VW.
1998: Μια έξυπνη εμφάνιση για τη νέα χιλιετία
Στο πνεύμα της πρωτοποριακής κληρονομιάς τους στην αυτοκινητοβιομηχανία, η Daimler Benz ξεκίνησε μια επαναστατική σχεδίαση το 1998 με το έξυπνο αυτοκίνητο. Ακολουθώντας μια σχεδιαστική ιδέα που πήγε πίσω στις αρχές της δεκαετίας του ’70, το αυτοκίνητο Smart σχεδιάστηκε για να είναι ένα μικρό, κομψό όχημα για την πόλη. Το αποτέλεσμα ήταν το Smart Fortwo.
Τα μελλοντικά μοντέλα στοχεύουν μόνο στην ηλεκτρική έκδοση του οχήματος.
2000: εξαγορές του 21ου αιώνα
Στις αρχές του 21ου αιώνα θα συνέχιζε η τάση για εξαγορές πολυτελών αυτοκινήτων, ξεκινώντας από τη BMW, που έκανε αγορά του ονόματος Rolls-Royce, το 2003.
Το 2012, από την άλλη, η Volkswagen αναλαμβάνει πλήρως την Porsche.
Επανερχόμαστε στο σήμερα
Στα τέλη της δεκαετίας του 2010, η Γερμανία παρήγαγε σχεδόν έξι εκατομμύρια οχήματα κάθε χρόνο, ενώ οι γερμανικές μάρκες παρήγαγαν 5,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα στο εξωτερικό. Η Γερμανία βρίσκεται στις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ιαπωνία ως ένας από τους τέσσερις μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο, με επτά από τις μεγαλύτερες και πιο γνωστές μάρκες: τη Volkswagen (με θυγατρικές της Audi και την Porsche), την BMW AG, την Daimler AG, την Adam Open AG και Ford-Werke GmbH.
Χτίζοντας πάνω από έναν αιώνα κληρονομιάς, που χρονολογείται από το πρώτο όχημα αυτοκινήτων, οι Γερμανοί μηχανικοί συνεχίζουν να προσφέρουν μοντέρνα στυλ, επαναστατική τεχνολογία και εντυπωσιακές δυνατότητες απόδοσης για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Με τις μάρκες όπως η Tesla και η Geely να ανοίγουν νέα εργοστάσια στη Γερμανία, είναι σαφές ότι η φήμη για υψηλής ποιότητας και φιλόδοξα μηχανήματα αναγνωρίζεται παγκοσμίως και αναμένεται να συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμη στο μέλλον.
Για να αγοράσεις το καινούργιο σου αυτοκίνητο, μπες εδώ ή κάλεσέ μας στο 2130996004