«Βυθίζονται» οι πωλήσεις diesel στην ΕΕ

car 4

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές γυρίζουν την πλάτη στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και στρέφονται στις νέες μορφές κίνησης.

Νέα μεγάλη πτώση 14,1% σημείωσε η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στην ΕΕ το τρίτο τρίμηνο περιορίζοντας το ποσοστό στο σύνολο της αγοράς σε μόλις 29,1%.

Αντίθετα οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκαν περαιτέρω αντιπροσωπεύοντας το 59,5% του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς.

Παράλληλα την ίδια περίοδο τα αυτοκίνητα με ηλεκτρική φόρτιση αποτέλεσαν το 3,1% των συνολικών πωλήσεων στην ΕΕ ενώ τα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα κατέλαβαν το 11,3% της αγοράς.

 

Βενζίνη Vs Diesel

Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2019 , ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 14,1% και ανήλθαν σε 1 εκατομμύριο μονάδες. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς του πετρελαίου diesel έπεσε κάτω από το 30%.

Μάλιστα τέσσερις από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφιο ποσοστό πτώσης, και ειδικότερα στην Ισπανία η πτώση κυμάνθηκε στο 34,7%, στην Ιταλία σε 24,5%, στη Βρετανία σε 20,8% και στην Γαλλία κατά 12,6%.

Η Γερμανία αντίθετα κατέγραψε άνοδο 4,7% στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης επωφελήθηκαν αναπόφευκτα από αυτή τη μείωση της ζήτησης πετρελαίου, αυξάνοντας κατά 6,1% (ή 121,216 μονάδες) σε σύγκριση με ατο αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Με εξαίρεση την Ισπανία (-2,8%), όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ – Γαλλία, Βρετανία, Γερμανία και Ιταλία – σημείωσαν αύξηση στις πωλήσεις οχημάτων βενζίνης. Η Ιταλία σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό (+ 35,6%). Σε όλη την ΕΕ, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα επέκτειναν το μερίδιο της αγοράς τους από 57,4% σε 59,5% το τρίτο τρίμηνο του 2019.

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Κατά το τρίτο τρίμηνο , οι εγγραφές αυτοκινήτων με εναλλακτική ισχύ στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη 46,2%.

Περίπου 110.630 ηλεκτροκίνητα οχήματα (ECV) πουλήθηκαν στην ΕΕ σημειώνοντας άνοδο 51,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Ο τομέας των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) ήταν η βασική κινητήρια δύναμη πίσω από την αύξηση αυτή καθώς οι οι πωλήσεις τους διπλασιάστηκαν (ποσοστό ανόδου 126,3%), ενώ αντίθετα η ζήτηση για plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) μειώθηκε κατά 7,6%.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) σημείωσαν σημαντικό άνοδο 47,0%, ενώ από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο καταγράφηκαν 223.868 πωλήσεις αυτοκινήτων.

Άλλα οχήματα με κινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (APV) – τα οποία περιλαμβάνουν εκείνα που κινούνται με αιθανόλη (E85), υγραέριο (LPG) και φυσικό αέριο (NGV) – σημείωσαν θετικά αποτελέσματα καθώς οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 36,0%.

Αναφορικά με τις πέντε μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της ΕΕ, κάθε μία από αυτές σημείωσε σημαντική αύξηση στις συνολικές πωλήσεις οχημάτων εναλλακτικής ισχύος κατά το τρίτο τρίμηνο του 2019. Η Γερμανία σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό 71,4%, ενισχυμένο λόγω της έντονης ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων (+ 46,5%), και ακολουθούν η Γαλλία με 35,7%, η Ισπανία με 31,9% και η Ιταλία με 28,6%.

 

Πηγή NewsAuto.gr

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest